kimpronk.reismee.nl

New story from Melbourne!

G'day mates!

Even een verhaaltje vanuit Melbourne! Is alweer heel even terug. Het gaat goed hier! Af en toe een slechte dag gehad afgelopen week. Nu begint de tijd te komen dat je beseft dat je hier echt bent en blijft, voor jezelf maar ook voor je familie. Dat is soms best zwaar, ook al weet je van te voren natuurlijk wel dat het zal komen. Afgelopen vrijdag kreeg ik lief een pakje van vaders, moeders, Anouk en Manon, alvast voor mn verjaardag dus dat was ook wel even een moeilijk momentje. Voor het eerst jarig zijn in een ander land weg van iedereen:o Maar moet goed komen denk. M'n hostmoeder is gelukkig heel lief.

Het meisje waar ik op moet passen soms vind het ook wel lastig denk ik. Soms is ze echt ontzettend gemeen, zegt ze rare dingen of vraagt aan dr moeder wanneer ze weer eens met z'n 4en zijn en dat is niet altijd even leuk om te horen. Maargoed, m'n hostmoeder zegt dat deze weken het ergste zijn, de 3e/4e week, omdat ik nu het besef krijg dat ik hier blijf, ik hoop maar dat dat zo is! Het is gelukkig ook niet altijd zo, we hebben het vaak heel gezellig met z'n allen en hun zoontje is ontzettend lief, ook al is ie op dit moment een jankertje:) Dus dat is goed. Ze proberen me nu al over te halen langer te blijven en met ze mee te gaan op vakantie naar Minnesota. Dat is de plaats waar m'n hostmoeder vandaan komt. Maar dat zie ik dan wel weer. Ik wil ook wel graag reizen dan denk ik!

Afgezien van dat alles heb ik al een hoop gedaan! Soms samen met het gezin, af en toe met iemand of een groepje en soms alleen. Ik ben al een aantal keren uitgeweest met een hollands meisje wat heel leuk was, en gister zijn we samen met 4 duitse meiden naar Brighton Beach geweest. Hebben we daar wat gedronken, idiote foto's gemaakt en er gewoon een hele mooi dag van gemaakt! We zijn al plannen aan het maken om samen naar the Grampians en Phillip Island te gaan dus ik hoop dat er wat van komt!

Verder heb ik al heel veel winkelstraten gezien, naar de farm geweest:p Pubs opgezocht met een paar meiden en vandaag voor het eerst echt in de stad geweest! We wonen zelf in de suburb en best wel buiten de stad maar met de trein ben je er met een kwartier. Was heel erg leuk! Is heel erg anders dan de suburb, maar ik ben toch blij dat we in de suburb wonen en niet in de stad. Deze week heb ik het ook voor elkaar gekregen dat m'n pinpas het eindelijk doet en dat ik een myki heb, daarmee kan ik met de tram, de trein en de bus. Dus ik ben nu veel vrijer en doet voelt ontzettend goed!:)

De taal gaat steeds beter! Ik zou eerst een taalcursus doen maar heb het niet gedaan. Ik zit vandaag 3 weken bij het gezin en woensdag ben ik alweer 4 weken van huis, het gaat best snel. Maar het spreken gaat best redelijk dus dat is mooi. Verder ben ik aan het hardlopen gegaan, ik denk omdat bijna iedereen dat hier doet:p In de zomer wil ik een aantal kitesurflessen nemen want het is hier helaas niet mogelijk om te surfen omdat we aan een baai wonen en niet aan de zee, en ik ga voor beachvolleybal kijken. Ik kom dus denk ik helemaal anders terug want ik was nooit zo van de sport:p

Verder was dat het nu denk ik een beetje... Ik wil wel nog even zeggen dat ik het superleuk vind dat ik van een aantal mensen veel kaarten krijg! Vandaag heb ik er nog eentje van oma gekregen en volgens mij heeft die zelf gezwommen want hij ziet er niet meer uit en hij heeft er heel lang over gedaan maar hij is er! Ook vind ik alle reacties heel lief en super leuk om te lezen dus ik hoop dat iedereen dat vooral blijft doen!:)

O, en we gaan nog op vakantie! Waarschijnlijk 24 november naar Lorne. Dat ligt aan de andere kant van Melbourne aan de kust, schijnt een ontzettend mooi plaatsje te zijn dus we zullen het zien! Hopen dat het dan wat beter weer is want nu is het niet echt goed. Beetje hetzelfde als in Nederland helaas en soms een hoge uitschieter.

Maar dat was hem nu echt.Ik hou jullie op de hoogte!:)

Bye!!

Reacties

Reacties

paps

Leuk verhaal Kim. dat sporten zat er al wel een beetje in, dat heb je een beetje van mij natuurlijk het moest er alleen no even uit komen, je moest als het ware even uit de kast komen.
Je paps xxxx

Regina

Benieuwd waar je nog meer mee uit de kast gaat komen Kim en wat je nog meer van je zelf gaat ontdekken!
Werkende pinpas is wel een must en meer bewegingsvrijheid helemaal top.
Kitesurf lessen lijkt me ontzettend leuk om te doen, je zit niet voor niets aan de kust. Plannen genoeg zo te horen, dus de moeilijke momenten kom je wel door.
Bye! x

mams

Natuurlijk ook een reactie van mij. Weer heel leuk om te lezen hoor. Nou plezier verder en geniet!!xxxx

Anouk

Toch maar een verhaaltje? haha,
klinkt allemaal leuk, en kijk maar uit naar woensdag en donderdag, de lekkere warme dagen, en naar je vakantie!
En blijf lekker hardlopen, dan ben je EN lekker bezig en vergeet je heimwee EN je krijg spieren en conditie! X

Marit

Echt leuk Kim, als je maar niet gaat wielrennen daar en daarmee je vader in achterna gaat sportieve rakker. ;)
Dikke kus

Nicole

Hee Kim!

Wat goed om te horen dat je het fijn hebt! Vind het nog steeds zo apart dat je aan de andere kant van de wereld bent! haha
Wat je zei van het meisje dat ze zei dat ze wel eens met z'n viertjes wilt zijn denk ik dat het gewoon iets kinds is en dat het niet aan jou ligt hoor!
Leuk dat je ook uit kan gaan enzo!
Nou we wachten je volgende verhaaltje weer af hoor hihi

xxxx

Gerard

Wat een verhalen in zo'n kort tijdje dat je er bent , geniet ervan en probeer alles te doen wat op je pad komt ( nou bijna alles dan , OK ??)

Sanne

Kim! Wat leuk dat je nu zo sportief bent, het is ook echt leuk! Ik vind het echt leuk om dit steeds te lezen, om te horen hoe het met je gaat. Het idee is nog steeds een beetje een gek idee dat je echt zo ver weg zit! Maar het is goed om te horen dat je het er naar je zin hebt, ondanks de moeilijke momentjes. Maar ik neem aan dat dat omgedraaid ook zo is!

Dikke knuff,
San

Koos!

Heerlijk weer een teken van leven! Het blijft een bijzonderheid dat als ik dwars door de aarde schiet jou weer tegenkom. Jammer genoeg kan dat niet maar dan toch een hele dikke knuffel op deze manier!!
GMVT ..............(geniet met volle teugen!!)

Kus Koos!

Ilse

Heee Kim!

Leuk verhaal weer hoor!
Vond het ook erg leuk om je van de week even te zien op skype! Dat is natuurlijk toch wel leuker als een mailtje, of een kaartje! Nou veel succes en plezier nog komende tijd!

Dikke Kus van je nichtje :)

Gerard en Marja

Ha die Kim,
Volgens ons ben je al aardig bezig om daar goed in te burgeren. Je hebt al een hoop gedaan en gezien.
Leuk in ieder geval om je verhalen te lezen. Het missen van je thuis hoort er ook bij ( zou ook niet goed zijn als het niet zo is) Probeer je er( en volgens ons doe je dat al) overheen te zetten.
Maak er een mooie tijd van. We blijven je volgen en tot schrijfs.

Liefs Gerard en Marja en fam.

Hans en Gerda

Hoi Kim, nu eindelijk ook maar eens een berichtje van ons. De foto's met de 4 duitse meiden zien er echt heel gezellig uit, het zou inderdaad leuk zijn als je nog meer uitstapjes met hen gaat maken. En natuurlijk is het moment dat je jarig bent en ver weg zit weer even moeilijk maar als je maar genoeg andere leuke dingen blijft doen dan komt het vast helemaal goed. En ja kleine kindertjes zijn niet altijd even leuk om op te passen en ze zullen je natuurlijk helemaal uit proberen maar ook dat gaat weer over en dan zijn ze vast heel vaak wel leuk. Straks willen ze je helemaal niet meer missen waarschijnlijk. Nou geniet ervan daar in het verre land. Groetjes en liefs van ons allemaal.

Laura

Kim, wat een top verhaal.
Ontzettend tof, ik wou dat ik het mee kon maken!
We horen van je op whatsapp kanjer!
Dikke kusx

Hans en Gerda

Hoi Kim, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!
Groetjes en liefs van Hans, Gerda, Marea, Merijn, Larinde en Jordin

Theo Pauline Manouk Jesper Louka en Noa Bot

Hoi Kim Van hie ha harte gefeliciteerrd met je verjaardag.
Een hele gezellige dag toegewenst. Leuk hoor om je verhalen te lezen, en zo stoer daar aan de andere kant van de wereld. groetjes van de Botjes

Anton

Hallo Kim,

Heel ontzettend erg veel gefeliciteerd met je verjaardag daar in het land down under. Aan de foto's te zien vermaak jij je daar wel.

Groet Anton

Gerard, Marja, Bart, Annemiek en Jolijn

Ha die Kim,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je een hele prettige dag toe. Hopelijk wordt je daar goed verwend door je gastgezin.
Maak er wat moois van.

groetjes vanuit Blokker.

Linda

Hoi hoi Kim,

Ik lees net je leuke verhalen, en super goed dat je daar leuke sporten gaat doen. Veel plezier daar en geniet ervan ;-)

Groetjes, Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active