kimpronk.reismee.nl

1e Week!!

Hey allemaal!

Ik realiseerde me vandaag dat ik nu al een week in Melbourne ben en al bijna 2 weken in Australie dus het word weer eens tijd voor een verhaal!

Eerst wil ik even zeggen dat ik het superleuk vind om alle reacties te lezen en dat het me eigenlijk echt verbaasd hoeveel mensen het allemaal volgen! Echt heel erg leuk om te weten dat iedereen dat doet en met me mee reist:)

Ik begin maar even bij het begin. Vorige week maandag toen ik naar Melbourne vloog. Ik was best zenuwachtig om de familie te ontmoeten maargoed, eerst anderhalf uur vliegen, dan nog je koffer en alles enzo dus het duurt nog even!

Niet dus.

Wel de anderhalf uur vliegen, dat was eigenlijk zo om, het was heel helder dus mooi om te zien! Maargoed, ik kwam de slurf van het vliegtuig uit en toen stonden ze er al! Ik schrok me dood. Gelukkig waren ze ontzettend aardig, gaven me meteen een knuffel en vroegen van alles dus dat was in ieder geval goed gegaan!

Toen naar huis, waar ik een rondleiding kreeg natuurlijk:) Super mooi huis, niet absurd groot ofzo. Ik heb een leuke kamer, king size bed wat echt heerlijk is, en zo'n beetje een eigen badkamer. De eerste dagen hebben ze me vooral wat van de stad laten zien, een beetje langs het strand gelopen enzo. Nog niet zo heel veel gedaan. Eerst een beetje wennen, ze zorgen er echt voor dat ik me thuis ga voelen! De eerste avond vond ik het evengoed wel moeilijk maar nu gaat het (nog) helemaal prima! Ik heb al een paar dagen opgepast en ik vind het heel leuk. Het zijn zulke lieve kindjes:) Echt pittig, wel druk, de dagen daardoor gaan zo voorbij!

Zaterdag ben ik ook meteen met een paar andere aupairs, waarvan een nederlandse, uitgeweest. Dat was heel leuk en gaan we zeker nog een keertje doen. Gister zouden we lunch hebben met de hele familie. Die bestaat uit 8 mensen nu. Lach en Missy, de ouders. Sienna en Jackson, de kinderen waar ik op pas. De vader en moeder van Lach en z'n broer. En nu ik erbij! Helaas waren zijn vader en broer ziek dus waren we alleen met ons 5en en z'n moeder. Het was heel leuk, aan het eind hadden ze een verassing, een groot bord met allemaal lekkere dingetjes, cakejes en taartjes erop, en daaronder heel groot met chocola geschreven; Welcome Kim.

Ik vond het echt heel erg lief dat ze dat gedaan hadden! Echt leuk:)

Vandaag is het alweer maandag dus ik ben hier nu een week, het ging heel erg snel. Gelukkig. Missy zegt dat de heimwee pas na een paar weken komt maar ik zal het wel zien, tot nu toe is het nog erg mee gevallen vind ik. Ik ben er ontzettend blij mee dat ik bij zulke lieve mensen in huis zit dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken, ik voel me nu al bijna helemaal thuis! 24 november hebben ze ook al 10 dagen vakantie geboekt samen met een andere familie en een aupair, ik mag dus ook gewoon mee! Echt heel fijn:) Ze zien me niet echt als een werkster en dat vind ik wel wat beter.

Het weer op dit moment is wat balen, het is vrij slecht, deze week gaat het veel regenen dus dat is erg jammer, maargoed. Voor de rest zijn er al best wat veranderingen! Ik start nu elke ochtend met een gigantische mok koffie en een soort muesli met yoghurt. Onder de middag hebben ze vaak toast met beef en kaas en van alles erop. Nooit gewoon brood. Het avondeten is wel gewoon normaal maar altijd met een glas wijn! Qua taal dacht ik dat je wel goed een accent zou horen maar dat valt erg mee, ze korten vooral woorden af. Breakfast bijv. word brekkie en sunglases word sunny's enz. Voor de rest is alles zo ongeveer hetzelfde.

Dat was het dan nu weer voor eventjes! Ik hou jullie op de hoogte:)

See you soon! xxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Matthijs

Whoo Kim,

Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en je bij een aardige familie ben gekomen!
Je foto's zien er heel mooi uit! Erg leuk om alles een beetje te zien!

Ben benieuwd naar je volgende verhalen!
Groetjes Matthijs

Maartje

Heee kim!
Klinkt allemaal echt superleuk hoor! Wist niet dat de mensen aan de andere kant van de wereld ook zo lief waren.. ;)
Echt lekker dat ze je eerst even een beetje laten wennen aan je nieuwe leven ;)
Hoop dat je eerste 'werkdag' vandaag ook goed is gegaan want die zit er alweer bijna op volgens mij! Mijn week is alvast goed begonnen met zo'n leuk verhaal van jou. haha
Heeeel veel succes en plezier nog!
X maart

Barbara

Heej Kim,

Wat gaat dat snel zeg! Al weer bijna twee weken.... Voor je het weet is dat jaar al weer om ;-p
Leuk om je te volgen. Het begint inmiddels al een beetje gewenning te worden dat één van de nichtjes op pad is en een reisblog schrijft.... leuk hoor! Die Pronkies zijn toch erg reislustig! ;-)
Anyway,... ik wacht al weer op je volgende verhaal!

Veel plezier daar Down Under!!

Marit

Mee eens Maartje, mijn week ook super leuk begonnen met zo'n verhaal van jou Kim!
En wat klinkt het leuk, zo'n familie die ervoor zorgt dat je rustig kan wennen. En straks ook met elkaar op vakantie, dus dan ga je op vakantie tijdens je vakantie... luxe hoor!
Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal! HAVE FUN ozzie chick

Manon

Hee Kimmie!

Wat een leuk verhaal en wat een leuke fotos! Ziet er echt super uit allemaal!
Ik hoor de verhalen vast snel op skype!

xx

Regina

Leuk!
Positieve berichten van de andere kant van de wereld en gelukkig..foto's (krijgen we hier een beetje een beeld).
Lekkere plek voor jezelf zo te zien (niet onbelangrijk) en een warm gezin... wat wil je nog meer. Gaat vast een mooie tijd worden daar.
X

Marrie

Hallo Kim, wat heerlijk dat je het naar je zin hebt en een leuk warm gezin getroffen heb. Ook een lekker vooruitzicht dat je mee mag op vakantie. Weet je al waar naar toe? Hopelijk een lekker warm en mooi oord.
Geniet er maar van en mocht je vragen hebben over opvoeden van de kids dan weet je, je kan een hoop backup en tips krijgen van allemaal moeders hier in Holland. Dag meid veel plezier, en geniet er maar van.

Je Paps en Mams

Ho? Kim goed om te lezen en te zien dat het goed gaat.
Wij lezen je verhaal even hier in Turkije maar volgende week gaan we weer even skypen geniet ervan en werk je niet te hard!!
D?kke zoen van onsxxxx

Gertruud

He Kim. Wat een mooi verhaal, lekker dat je het zo naar je zin hebt. Leuk om de fotos te zien, kunnen we zien hoe je het er hebt. Veel plezier met je werk en alle leuke dingen die je gaat doen.
groeten van ons xx

Marian

ik heb met verbazing naar die mooie foto's gekeken, je bent toch wel aan het werk he????
het ziet er namelijk heerlijk vakantieachtig uit hoor!!!

alle gekheid op een stokje, geniet er lekker van en wij genieten hier via jou verhalen en foto's lekker met je mee.
xx ons Koomens

trudi

Hoi kim.Leuke foto''s en leuk gezin,het ziet eruit of je ze al kon;zo sta je erop.Erg fijn met zo'n welkom en ook nog mee op vacantie,super.Ik wens je heel veel plezieren blijf je zeker volgen met je reisverhaal.Groetjes en geniet van van het land en het leuke gezin.
trudi.

Sanne

Jeetje Kimmie, wat een pracht foto's en een ontzettende leuke verhalen! Wat een schatjes waar je op mag passen, en een leuk gezin! Je hebt het goed getroffen denk ik zo! En gezellig dat je je muur met foto's hebt beplakt, zo is iedereen toch een beetje bij je! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhalen, vind het erg leuk om te lezen!

Liefs van je nichtje!

P.S, ik miste je wel hoor op m'n verjaardag haha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active