kimpronk.reismee.nl

Garden Route

Hooi Allemaal,

Ik ben alweer dik over de helft, wat gaat de tijd hard. Bedankt voor de reacties vorige keer, erg leuk!! Er is een hoop gebeurd sinds die tijd, Pap, Mam, Anouk en Matthijs kwamen natuurlijk langs. Heel erg leuk om ze weer te zien! Heel gek wel in het begin om ze dan in Kaapstad te ontmoeten maar erg leuk.

Bijna 2 weken hebben we rondgereisd van Kaapstad – Stellenbosch – Oudtshoorn – Knysna – Addo en als laatste Port Elizabeth. Best een trip was dat, je zit veel in de auto maarja, zo zie je ook weer veel.

Kaapstad was heel leuk! We zouden met de kabelbaan naar boven maar het was daar zo druk en je moest zo lang wachten dat we besloten te gaan lopen. Dat hebben we geweten ook, wat was het zwaar! Aan het eind was het echt niet grappig meer, we wilde allemaal boven zijn, je was gewoon 2,5 uur trappen aan het lopen. Daarbij was het ook nog eens ruim 30 graden omdat we een beetje laat weg gingen dus het was echt onwijs zwaar.

Die 30 graden hebben we nog veel gezien die weken erna, 40 graden zelfs, dat was eigenlijk wel wat te heet voor het mooie. In Kaapstad zijn we nog naar Robbeneiland geweest, wat ik zelf een beetje vond tegenvallen. We hebben ook het hele rondje van Cape point and Cape of good hope gedaan, dat was erg mooi, prachtige uitzichten! Vervolgens reden we naar Stellenbosch, dit was weer heel anders maar ook mooi met alle wijnranken! We hebben daar een wijntour gedaan op de fiets, hier was het eigenlijk ook te warm voor. Je fietste door de wijnvelden dus heuveltje op, heuveltje af in de 30 graden, pittig zwaar. Gelukkig konden we af en toe stoppen om lekkere wijntjes t drinken

Laughing

Na Stellenbosch kwam Oudtshoorn, dat was ook erg leuk! Super veel struisvogels gezien! We zijn ook naar een farm geweest waar je met ze kon knuffelen en voeren en je mocht ook op ze rijden. Matthijs en papa waren te zwaar, Anouk, mama en ik mochten wel maar we hadden het niet gedaan. Het zag er niet heel moeilijk uit maar ik was echt bang dat ik eraf zou vallen en ze gaan best snel. Die beesten zijn gewoon niet om op te rijden. Verder zijn we die dag ook naar de Cango Caves geweest, dat zijn toch wel een van de mooiste grotten die ik heb gezien!

Na Oudtshoorn kwam Knysna, hier was het helaas wat minder weer maar het was evengoed leuk. We hadden hier een township tour, dat was heel anders dan wat ik hier in Port Elizabeth zie. Deze mensen hadden best wel veel allemaal, het enige wat ze dan niet hebben is een goed huis. Veel hebben gewoon een auto, muziekinstallatie, tv, dus dat viel erg mee. We hebben een schooltje bezocht, we hadden wat spulletjes voor ze gekocht en daar waren ze erg blij mee. Als afsluiter zijn we in de township blijven eten. Het was best lekker, een traditionele maaltijd met kip, bonen en maïspap. Was best lekker!

Na Knysna zijn we naar Addo gegaan, we sliepen in een bed&breakfast vlakbij het park. We zijn er echt de hele dag in geweest, van ’s ochtends op tijd tot ’s avonds laat. We hadden niet super veel gezien, de beesten die we dichtbij zagen hebben we wel echt van heel dichtbij gezien. Zebra’s die voor de auto mee renden, kudu’s, bizons van heel dichtbij, een hele kudde olifanten die naast ons kwam lopen. Was echt weer supermooi. Ik ging voor de leeuwen die dag, die heb ik nog niet gezien hier. Helaas, ze waren wel gespot maar wij hebben ze niet gezien, ik ben bang dat dat ook niet meer gaat lukken. Het was weer veel te warm toen we gingen daarom kwamen de dieren allemaal veel minder tevoorschijn.

De ochtend dat we zouden vertrekken naar Port Elizabeth bood het hostel een tour over de Sunday river aan, was heel leuk! Eerst over de rivier naar de duinen, daar sandboarden en toen weer terug. Sandboarden was echt eng! Het ging zo stijl naar beneden en heel hard, de tweede keer was het wel wat leuker. Het is alleen jammer dat je elke keer dat hele end omhoog moet lopen in het zand, dat is nog het ergst van allemaal.

Toen de laatste dagen nog in Port Elizabeth, er valt hier niet zo heel veel te beleven dus we hebben ook niet veel gedaan. We zijn naar een klein game park geweest, daar had je neushoorns, giraffen en cheetahs, dus die kon de rest ook meteen afstrepen van hun lijstje! Deze dieren kon je daar ook van heel dichtbij zien. Verder heb ik even de huizen waar we hier wonen laten zien en hebben ze degene met wie ik omga ontmoet. Dat was heel gek maar wel leuk! Nu weten ze ook een beetje waar ik over praat dan. Toen was het voor hun weer tijd om verder te gaan, op naar Johannesburg, Krugerpark en Swaziland. ’s Avonds namen we afscheid want ik moest weer werken de volgende dag en ze moesten heel vroeg vliegen.

Het was de eerste paar dagen heel gek dat ze weg waren, toen moest ik ineens weer wat gaan doen, heel raar. Gelukkig gingen we dat weekend erop meteen weer weg met ons groepje, was weer erg gezellig! De wild coast is echt supermooi, wel best een eind rijden. Voor een weekend was het wel een beetje te ver.

Deze week hadden we erg veel vrije dagen dus heb ik veel voor school gedaan en gister zijn we naar Jeffreys Bay geweest waar je kon surfen. Morgen gaan we weer een weekendje weg, naar nature’s valley. Ben benieuwd hoe dat allemaal is, het wordt niet zo mooi weer helaas, dat is wel jammer maarja. Hopelijk blijft het droog, het is altijd nog wat beter dan bij jullie denk ik.

Nog maar 7 weken dan moet ik al m’n verslagen van school hebben ingeleverd, maar dat gaat vast lukken. Met 8 weken ongeveer vertrek ik alweer uit Port Elizabeth, heel raar! De tijd gaat hier zo snel, echt niet te geloven.

Dat was het voor nu wel weer een beetje, tot gauw maar weer!

xxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

Matthijs

Leuk verhaal Kim, we hebben er ook erg van genoten de tijd dat we in zuid-Afrika waren! Maar de toen warme 30 à 40 graden bevielen me toch wel iets beter als de kou en regen die we nu hebben. Geniet nog van de komende tijd!!

Vera Muis

Wat heerlijk om te lezen, al die bekende plekjes en parken, fantastisch wat jullie allemaal hebben gedaan. Geniet nog maar lekker, want over 8 weken is het voorbij in de praktijk, maar in je hoofd zal het nooit meer weggaan, deze ervaring zal je je leven meenemen. Ik wens je nog een hele fijne tijd. groetjes van ons.

Joke en Dirk rood

Weer een mooi verhaal Kim,
Je familie zal ook wel genoten hebben als we dit zo lezen.
Geniet er nog lekker van

Yvonne

Nou, heel veel genoten dus!! Dat doen jullie goed! Succes met al je verslagen!

Regina

LOL, je hebt een conditietraining gehad zo te lezen...
Nog even genieten Kim!
Dikke knuffel X

oma

Kim wat een mooi verhaal ,die mooie tyd samen vergeet je nooit meer.nu Kim Succes met alles wat je noch moet doen,dikke zoen van Oma entot de volgende keer

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active