kimpronk.reismee.nl

Counting down again!

Hallo allemaal!

Even snel een kort verhaaltje van hier. Bedankt voor de reacties weer van de vorige keer, erg leuk!

Het is afgelopen weken echt heel snel gegaan, ik zou zo niet eens alles kunnen opnoemen wat ik allemaal heb gedaan. Een heleboel en ook allemaal dingen voor de laatste keer. De laatste souveniertjes zijn gekocht maar pap en mam hadden al een hoop meegenomen dus dat scheelt! En qua activiteiten heb ik gelukkig foto’s gemaakt en af en toe in mijn dagboek geschreven dus dat kan ik altijd opzoeken.

Smile

Het laatste vrije weekend ben ik naar de dierentuin geweest, dat was wel erg leuk. En er was een weekend waarbij ik mijn laatste leisure sport programma had, dat was erg grappig om mee te maken! We gingen een echte Koreaanse vechtsport doen, dat was erg interessant! Ze hebben een heleboel foto’s en filmpjes gemaakt dus ik hoop dat ik die binnen kort krijg want ik heb nog niks gezien. Nu schijnt het dat ik mezelf kan verdedigen maar ik weet niet of dat met 1 zon les zo snel zal lukken haha.

Nu ben ik onwijs druk bezig met mijn tentamens. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat zit iedereen eigenlijk te leren en essays te schrijven. Ik ben erg blij als het straks klaar is want ik ben het helemaal zat. Ik heb nu 1 tentamen gehad, vrijdag heb ik er nog een, zondag nog een presentatie en maandag nog een tentamen, daarna is het klaar.

Morgenavond gaan we met de hele groep Secret Santa doen, erg leuk! Net zoiets als lootjes trekken met Sinterklaas thuis. Daarna gaan we lekker eten en misschien nog een drankje doen want vrijdag vertrekt de eerste van onze groep al om te gaan reizen. Die is dan al klaar.

Want ja! Het aftellen is al even bezig maar nu toch wel officieel, nog 6 dagen, want als alles goed gaat ga ik dinsdag naar huis, de 15e. Ik ben de 2e hier die naar huis gaat, erg veel mensen gaan nog reizen. Ik heb wel erg zin om naar huis te gaan en moet ook veel voorbereiden voor Afrika dus als ik thuis ben begint dat ook meteen!

Dit is dus mijn laatste verhaaltje van hier, ik spreek een aantal van jullie vast heel gauw! En anders horen jullie vast gauw weer van mij, over 7 weken vertrek ik al naar Zuid-Afrika dus ik ga gewoon door met mijn blog schrijven. Als laatst heb ik in een eerder blog geschreven dat ik alle gekke rituelen van Koreanen en die zij doen, die ik heb gevonden op zou schrijven dus hier zijn er een aantal;

  • Ze poetsen hun tanden minimaal 5 keer per dag
  • Ze kijken eeuwig en altijd op hun mobiel, hun ogen zitten er echt aan vastgeplakt
  • Ze lopen altijd tegen je aan omdat ze nooit voor zich kijken, mobiel dus.
  • Niemand zal ooit sorry zeggen als ze iets verkeerds doen.
  • Iedereen heeft altijd, echt altijd een paraplu bij zich, is het niet voor de regen dan is het wel voor de zon.
  • Ze poederen hun gezicht overal op straat en in de metro
  • Ze dringen onwijs voor
  • Ze eten levende inktvis
  • Jongens lopen hier vaak hand in hand, meisjes ook maar dit is een vriendschapsding, als je vrienden bent hou je elkaars handen vast tijdens het lopen.
  • Koppels hebben vaak dezelfde kleren aan, unisex.
  • Ze drinken onwijs veel, omdat dat hoort na het werk
  • Ze drinken meer coffee dan kimchi (een sidedish wat iedereen hier eet bij het eten)
  • Met tentamen weken slapen Koreanen in de bibliotheek of helemaal niet.

Nou, er zijn vast nog een heleboel dingen maar ik laat het hier even bij, ik ga nu lekker slapen. Ik hoop dat jullie mijn blogs leuk vonden om te lezen. Hopelijk tot de volgende keer weer, dank jullie wel en tot ziens!!

Xxxxx Kim

Reacties

Reacties

Vera Muis

Hallo Kim,
wat ontzettend leuk om dit te lezen, vooral die bijzondere rituelen, alvast een goede reis naar huis volgende week. groetjes van ons, Rene en Vera

Regina

Laatste loodjes... nog even bikkelen voor je tentamens.
Succes!
Afscheid nemen van mensen en het land, even bijkomen en dan op naar het volgende avontuur... Je hebt het goed gepland Kim!
Dikke zoen x

barbara

Nog heel even Kimmie, je kunt het!

Groetjessss!

Jack en Marian

HA Kim, nog even volhouden. Succes met je laatste tentamens en daarna een goede reis terug.
Groet van ons allen!

Yvonne en Ton

Wat een bijzonder volk! Leuk om te lezen! Succes met de laatste loodjes. Over een week ben je weer in het heerlijke Nederland. Goede reis terug alvast!

oma koomen

hoi kim wat leuk om noch even iets van je te lezen ,nog even en dan de reis weer terug ,lekker he ,kim succes met de laatste tentamens en een goede reis terug .tot gauw he dikke zoen van oma .

Gerard en Marja

Leuk verhaal Kim. Bijzonder volk daar. De laatste loodjes.
Succes nog even met je tentamens en het afscheid nemen daarna. Goede reis alvast en groetjes

Marit

BIJNABIJNABIJNA WEER NAAR HUIS :D Nog even volhouden Kim! Zie je snel! X

Anton

Weer mooi geschreven Kim. Misschien dat je hier toch met een beetje weemoed aan terugdenkt als je een jaartje verder bent. Al die prachtige vreemde idiote gewoontes.
Goeie reis nar ons frisse landje.

Maarten

Succes nog even Kim! Het is nu echt bijna bijna tijd om naar huis te komen! Ik vond de typisch Koreaanse eigenschappen hilarisch. Tot snel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active