kimpronk.reismee.nl

Cultural month!

Hey guys!!

De tijd gaat zo snel, het is alweer ruim een maand geleden sinds mijn laatste blog dus het is weer eens tijd. Bedankt voor alle reacties weer daarop, erg leuk om te lezen

Laughing

Er is ontzettend veel gebeurd afgelopen weken, ik heb een hele hoop te vertellen. In m’n vorige blog had ik gezegd dat het niet zo goed ging, het gaat nu alweer een stuk beter en ik heb het gelukkig druk waardoor het snel gaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik af en toe al een beetje vergeet waar ik ben geweest afgelopen weken.. Gelukkig hou ik een dagboek bij.

Maar, eerst de weken na m’n vorige verhaal, tentamen weken. Het is niet super goed gegaan waar ik best wel van baalde omdat ik er wel veel voor gedaan had. Sommige dingen zijn wel oké gegaan, maar ik heb nog niet alles terug en de puntentelling is hier heel vreemd dus een beetje vaag nog. Ik hoop dat de finals beter gaan anders heb ik straks nog de kans dat ik hier voor niks gezeten heb, dat hoop ik niet. Verder hebben we in de tentamen weken niet echt bijzondere dingen gedaan omdat iedereen zo druk was.

Maargoed, dat weekend daarna ben ik naar de Templestay geweest, Myogaksa. Het was erg leuk om een keer mee te maken, meer dan een keer hoeft ook echt niet. Het is zwaarder en vermoeiender dan ik had gedacht. De dag dat we aankwamen zijn er veel ceremonies gehouden, we hebben 108 keer the bows moeten doen, dit doet elke monnik in de ochtend, en we hebben lekker gegeten. The bows waren best zwaar, veel mensen stopten er op een gegeven moment ook mee. Ik had alles gered maar dat voelde ik pittig de volgende dag. We moesten om 4 uur opstaan in de ochtend en met die verschrikkelijke spierpijn moesten we weer the bows gaan doen. Vervolgens kregen we ontbijt, hetzelfde als in de avond, en toen was het vroeg in de ochtend al af.

Na de Templestay ben ik naar het Bukhansan national park gegaan waar ik heb gewandeld. Dat was niet echt een top idee met alle spierpijn:p Het was wel echt ontzettend mooi, vooral met alle kleuren van de herfst nu en het uitzicht leek het net een plaatje van google. De hele week daarna heb ik amper kunnen lopen maar het was het zeker waard.

Het weekend daarna was het Halloween. Dat is best wel een happening hier, het lijkt wel een beetje Amerikaans. Vooral in winkels en op de straat hebben ze erg veel versiersels enzo. Ook hebben ze veel ‘’zombie walks’’. Dan schminkt en verkleed iedereen zich eng en dan gaan ze met een hele grote groep door de straat heen lopen om mensen bang te maken. Best grappig om te zien. In het weekend zijn wij ook uit geweest met de hele groep. We waren ook verkleed gegaan, het feest was helaas wat minder aangezien we kaartjes hadden gekocht en evengoed niet in de club kwamen waar we in wilden. Maar goed, de verkleedpartij van te voren was erg leuk

Smile

Na Halloween gewoon weer fijn naar school. Op dinsdag ben ik met een paar meiden naar het schapen café geweest. Heel erg grappig is dat. We gingen daar gewoon wat drinken en in een ander hokje stonden 2 schapen, heel erg leuk. Op donderdag ging ik naar het vliegveld want pap en mam kwamen aan! Erg leuk!! En een beetje een verassing want ze waren helemaal niet van plan om te komen in het begin. Ze hadden nog wat kleren voor me mee voor de winter, want die begint nu toch echt, en nog wat lekkers van Tante Marian en Ome Jack wat ik natuurlijk heel erg leuk en helemaal niet erg vind!

We hebben super veel gedaan deze week, ik heb zelf ook eindelijk heel veel van Seoul gezien want ik had nog niet alles gezien. We zijn naar verschillende marktjes geweest, naar paleizen, de DMZ (de-militarized zone, de grens tussen Noord- en Zuid-Korea), the N Seoul tower, het lantern festival, we hebben gewandeld op de Seoul city wall, ik heb ze school laten zien, en nog een aantal dingen. Ik moest natuurlijk gewoon naar school evengoed dus ik was er niet altijd bij, maar ik heb toch ook veel gedaan. Ik vond het heel erg leuk want nu hebben ze in ieder geval een beetje een idee waar ik het over heb al ik ergens over praat en dat vind ik toch wel erg leuk.

De zaterdag erna moesten ze helaas toch echt weer naar huis. Jammer, maar helaas, ze konden natuurlijk niet blijven haha. Het was wel een beetje gek toen ze weg gingen maar het is ook weer goed zo. Ik ben meteen in de avond wat leuks gaan doen met de rest:) Vandaag heb ik nog een berg beklommen met het programma waarvoor ik me had ingeschreven dus het was fijn dat ik wat te doen had. Voor de komende weken heb ik ook al een hoop dingen gepland in het weekend en over 3 weken hebben we alweer tentamen weken, the finals. Want ja, geloof het niet, maar over 4 weken kom ik al naar huis wat echt alweer ontzettend snel is. Ik geloof het zelf nog niet helemaal eigenlijk. Dat betekend ook dat dit al een van mijn laatste verhalen hier is denk ik, er komt er vast nog eentje maar dat zien jullie wel. Ik ga het in ieder geval druk krijgen met essays schrijven en de laatste dingen bezoeken hier dus ik zal me zeker niet vervelen.

Dat was het voor de rest zo’n beetje, ik kan nog wel veel meer vertellen maar dan word het echt te veel dus dat ga ik niet doen. Ik zal jullie weer op de hoogte houden, tot gauw!

Xxxxxxx Kim

Reacties

Reacties

Yvonne

Goed te horen dat het beter gaat en dat je samen met je ouders zo genoten hebt! Veel succes nog de komende weken Kim! Zet hem op!!

Regina

Nog 4 weken een zwaar studenten leven met studeren en weekenden doorhalen, ik heb met je te doen ;-0
Nog even doorbijten en ongelooflijk veel succes tijdens de finals! Dikke knuffel X

Vera

Hallo Kim, Leuk om je verhalen te lezen, nu nog even je best doen, de laatste lootjes wegen altijd zwaar. Succes en veel plezier nog verder.

Tanja

Jee wat gaat dat snel! Nog maar even en dan begint je volgende uitdaging al weer! Geniet er nog even van, met hopelijk goede uitslag van je finals.

Groetjes Tanja

Marian

Hee Kim,

lekker gegeten al van de spulletjes begrijp ik.....
en je andere kadootje mag je thuis bij ons in wisselen hoor!!
dan heb je daarna nog een leuk aandenken aan deze tijd.

we wensen je nog veel succes de laatste weken en toi toi met het schrijven van je essays en je tentamens maar... dat gaat natuurlijk gewoon lukken.:)

Marit

Wat leuk weer om te lezen... WOW Wat gaat de tijd al snel! En heerlijk dat je ouders nog lekker langs zijn geweest, prettig om dat te delen en om de verschillen te laten zien!
Een lekker vooruitzicht, nog even een paar weken knallen, dan even naar huis, en dan weer een geweldig vooruitzicht!! Super leuk om te lezen, wat zal je trots zijn op jezelf dat je het toch wel even volhoudt in zo'n "gek en ander" land...

Omakoomen

hoi Kim ,wat heb je weer een mooi verhaal ,leuk om het te lezen zeg lievert noch even op je tanden bijten en dan is het weer vlug voor bij ,veel succes met je examens het gaat vast lukken hoor ,nu Kim hou je goed een dikke zoen van mij en tot de volgende keer ,doei

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active