kimpronk.reismee.nl

Trips, birthday and studies

Annyeonghaseyo!!

Het is alweer ruim 3 weken geleden dat ik wat heb geschreven dus het is weer tijd! Allereerst weer bedankt voor alle reacties!! Echt heel leuk om te lezen, elke keer weer

Smile

Het ging afgelopen weken niet zo heel top moet ik eerlijk zeggen. Ik heb wel veel dingen gedaan maar doordat ik zo weinig school heb zit ik best vaak in m’n kamer door de week wat nogal wat heimwee veroorzaakte af en toe.Ik mis mijn eigen ruimte echt best wel erg, er zijn hier maar weinig plekken waar je lekker even naar buiten kan en als ik naar een park wil moet ik al met de metro waardoor ik sowieso een uur bezig ben om er te komen met lopen erbij. Het is hier zo groot en vol en druk dat je gewoon moeilijk eventjes ergens rust kan hebben.

Ik ben er dan ook echt achter gekomen dat dit zeker niet mijn favoriete land is. Ze hebben maar rare gewoonten hier, dat is de cultuur natuurlijk en dat moeten ze vooral zo houden maar het is voor mij gewoon niet weggelegd. Ik heb zelfs bijgehouden wat voor gekke dingen ze hier vaak doen

Tongue Out
In m’n laatste blog heb ik alles wel zo’n beetje gevonden denk ik haha, dus dan zal ik dat aan jullie laten weten!

Maargoed, ondanks dat is er toch wel weer wat gebeurt. In het Chuseok weekend, dat is thanksgiving hier, ben ik een weekendje naar Sokcho geweest, dat was erg leuk om er weer even uit te zijn! We zijn naar een national park geweest wat ik echt heel fijn vond. Lekker even frisse lucht, weg uit de stad. Ik kan helaas niet zeggen dat het lekker rustig was want dat was het echt totaal niet:p Overal Koreanen, chinezen en noem maar op.

De week daarna is er niet zoveel gebeurt, ik had veel te lezen voor school, ik heb 2 vakken die erg moeilijk zijn en waarvoor ik echt gigantisch veel voor moet lezen. In het weekend had ik de eerste bijeenkomst van het leisure sports programm. Dat was ook erg leuk! We gingen door het Seoul forest fietsen dus echt top om weer even op de fiets te zitten in plaats van alles te moeten lopen. ’s Avonds werd hier het firework festival gehouden dus ik had met een paar vriendinnen afgesproken om daarheen te gaan en dat was erg leuk. Iedereen zit daar op het gras met eten en drinken en zo ben je 2 uur lang naar het vuurwerk aan het kijken. Het is een battle tussen 3 landen, US, Korea en the Philippines. Het was echt het mooiste vuurwerk wat ik ooit gezien heb! Daarna was het alleen echt een chaos aangezien half Seoul had bedacht erheen te gaan, maar uiteindelijk kwamen we weer thuis.

Op maandag na het weekend zijn we gaan eten en uit geweest met de hele groep omdat de vriendin van m'n roommate wegging, die was voor 3 weken in Seoul langsgekomen. Dat was erg gezellig. Eerst weer lekker Koreaanse barbecue en ’s avond natuurlijk afgesloten met karaoke.

De woensdag daarna was ik jarig! Ik had een pakketje van pap en mam gekregen dus dat heb ik die dag opengemaakt, net alsof ik een kadootje kreeg! Onder de middag ben ik met 2 meiden gaan eten bij een mexicaan, was echt ontzettend lekker! Taco’s, nacho’s, margarita’s en een gratis toetje omdat ik jarig was

Smile
’s Avonds ging ik met de andere groep uit eten, chicken & beer. Was ook echt ontzettend lekker. Ik kreeg ook een kadootje van de meiden wat ik echt heel leuk vond.

Dat weekend daarop had ik vrij op vrijdag, opnieuw was er een nationale feestdag, de laatste zolang ik hier ben geloof ik dus daarmee was dit ook mijn laatste lange weekend. Ik ben met 2 meiden daarom naar Busan geweest. Dat is de grootste stad, op Seoul na, in Korea, het ligt helemaal in het zuiden. Dat was erg leuk! We zijn naar een paar tempels geweest, eentje in de bergen wat echt heel mooi was en het was er zo lekker rustig. Ook zijn we naar een cultural village geweest wat ook erg bijzonder om te zien was. ’s Avonds hebben we aldoor lekker gegeten, heerlijke barbecue en nog ergens wat gedronken. Zulke weekendjes gaan altijd weer snel voorbij helaas. Ik heb hier ook wat foto's van toegevoegd zodat jullie een beetje een idee hebben.

Voor de rest is het nog een beetje hetzelfde, ´s middags en ´s avonds vaak uit eten, ik heb nog steeds niet gekookt dus ik heb nu al zin om dat te gaan doen als ik thuis kom. Komende weken heb ik examens, ik hoor het 1 week te hebben maar alle professors hebben het zo verspreid dat m´n eerste 15 oktober is en de laatste 3 november. Komt hopelijk goed, jullie horen het wel! Ook heb ik me ingeschreven voor een templestay, dat ga ik volgende week 24 en 25 oktober doen. Dan ga je naar een tempel en ga je meedoen met mediteren en alles. Ik ben erg benieuwd! Het lijkt me heel interessant om dat een keertje mee te maken.

Dat weekend zal mijn echte laatste weekend worden dat ik nog eventjes weg ben. De andere weekenden heb ik soms al wel wat gepland maar vooral in Seoul want ik heb nog niet alles gezien hier. Ik wil ook graag nog een keer naar de grens van Noord-Korea! Dat moet ik natuurlijk gezien hebben in de tijd dat ik hier ben vind ik:) Gelukkig nog een boel dingen, dan gaat de tijd hopelijk snel. Ik zit alweer bijna op de helft dus voordat ik het weet is het bijna kerst haha.

Nou, dat was het weer voor nu, ik hou jullie weer op de hoogte!!

XXXXXX Groetjes Kim

Reacties

Reacties

Regina

Nog even doorbijten Kim!
Ik lees vooral dat je behoefte hebt aan rust, dus dan is een templestay nog niet zo'n gek idee :-)
Heel veel succes met je examens en een hele dikke knuffel X

Regina

P.S.: Had best mee gewild naar dat national park!

Manon

Hej Kimmie!

Leuk verhaal wel, en ik snap helemaal dat je af en toe wat rust nodig hebt! En die rare gewoontes vind je denk ik wel in ieder land... Gelukkig is het er wel mooi zag ik op de fotos. Je moet gewoon maar denken dat het een hele ervaring is, niet iedereen kan vertellen dat ze een half jaar in Zuid korea hebben geleefd! Met die toetsen gaat het straks vast allemaal heel snel. Voor je het weet mag je lekker voor ons koken met kerst :P

xx
Je zus

JE Paps

Dus toch een beetje Jakarta Kim moeilijk om een rustig plekje te vinden. Maar wat Manon zegt neem het zoals het is en voor dat je het weet is het weer voorbij maar blijf wel genieten hoor en dat doe je zo te zien wel. Denk aan de leuke dingen groetjes

Anton

Zo, door de foto's toch een beetje meegewandeld in het National Park. Fantastisch, wat een uitzichten. De foto's van de Cultural Village vind ik ook erg leuk. Het lijken wel heel veel huizen op een klein plekje. Het ziet er opgepropt uit. Ik kan me voorstellen dat je het als druk ervaart daar. Dus ja die tempel is een goede aanrader. Straks veel succes met de examens. Nog even genieten en een beetje doorbijten. En ik lees dat je zus zich al verheugt op een lekkere maaltijd met de Kerst. Dus je kunt alvast een menuutje bedenken. Knuffel.

Gertruud

Mooi verhaal weer hoor Kim.
En weer mooie foto's gezien, het is er wel mooi hoor.
Misschien toch jammer dat je nu geen kamer voor jezelf hebt, in al die drukte om je heen.
In ieder geval succes met leren.
En geniet van al die leuke dingen die je nog gaat doen.
groeten van ons.

Marrie en Gerard

Hi meis dat valt nog niet mee zo. Blijf aan de leuke dingen denken en doen. Het is een gigantische ervaring. Veel succes met je examens. Dikke kus ons.

Barbara

Hej Kim,

Ja, kan me goed voorstellen dat die drukte je op een gegeven moment aanvliegt. Maar helaas,.. Ook dat hoort bij de cultuur..... idd nog even doorbijten en focussen op de leuke dingen. Geniet van alle bijzonderheden.... hoe raar dan ook. Ze zullen je soms pas opvallen als je weer weg bent.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active