kimpronk.reismee.nl

September, a month full of memories

Annyeonghaseyo!!

Hoi! Het is alweer ruim 3 weken geleden dat ik een blog heb geschreven, superveel gebeurd dus hoog tijd om weer wat te schrijven! Als eerst iedereen bedankt voor de reacties! Erg leuk om weer te lezen, doet me echt goed. Blijf alsjeblieft doen haha

Smile

Dan, daar waar ik voor gekomen ben, school. Het begon die dinsdag na eerst een week vrij. Ik vond het heel raar om ineens in de banken te zitten tussen allemaal andere mensen, maar het heeft ook zeker wat. Ik heb 7 verschillende lessen gehad die week. Omdat het allemaal nog introductie was kon je overal bij gaan zitten, je kon aan het eind van de week nog van vak ruilen of iets laten vallen. Ik heb uiteindelijk 4 vakken gekozen; International Management, International Business Communication, Traditional Korean Society & Modernization en Human Behaviors in the Social Environment. Doordat iedereen wat anders kiest zit je elke les bij andere mensen wat eigenlijk jammer is want zo leer je niet heel gauw mensen kennen. Aan de andere kant heb je wel meer kans om mensen te leren kennen. Maar, elk vak heb ik 3 uur in de week dus ik heb maar 12 uur les, erg weinig. Toch vult het zich tot nu toe op een of andere manier allemaal op met huiswerk, lunchen, boodschappen doen en van alles en nog wat.

Op maandag en woensdag ochtend heb ik les tot 11 uur. Tijdens die les heb ik een paar meiden leren kennen die daarna ook vrij zijn en waarmee ik nu heb afgesproken elke maandag en woensdag iets traditioneels in de stad te gaan eten. Heel leuk, gezellig en erg lekker!

In die eerste week was er ongeveer elke dag een welcome party dus toen is het echt begonnen. Donderdag zijn we naar een International Welcome Party geweest wat echt ontzettend leuk was. Daar hebben we de groep ontmoet waarmee we nu ook nog afentoe mee uit gaan. Zaterdag zijn we toen ook uit geweest en heb ik voor het eerst kennisgemaakt met koreaanse Nolaebang, Karaoke!! Nooit gedacht dat ik dat ooit leuk zou vinden maar het is echt heel leuk met een groepje. Je krijgt zo’n apart hokje waar je dan mooi met een groepje kunt zitten, liedjes kunt kiezen en meebrullen met z’n allen. Die zaterdag was het voor de rest niet zo mooi weer dus toen ben ik met Merel naar een Aquarium geweest wat ook erg mooi om te zien was.

Zondag zijn we gaan lunchen met de hele groep (met z’n 11en) en hadden we geboekt voor het weekend daarna. Toen zijn we naar Jeju Island geweest! Supermooi, ik ben heel blij dat we daar al geweest zijn. Dat is het eiland met de hoogste berg van Korea. We zouden hem eerst beklimmen maar het was zo mooi weer dat we naar het strand zijn gegaan omdat het de volgende dag slecht zou worden. Echt een super mooi strand!! Prachtig blauw water, echt een paradijsje.

Volgende dag zijn we ondanks de regen evengoed wat gaan doen. Er is een soort krater naast het eiland waar we opgeklommen zijn zodat je mooi uitzicht had. Daarna hebben we grotten bezocht. Was erg leuk! Als afsluiter hadden we Koreaans gebarbequed. Dan heb je een plaat in het midden van de tafel waar je zelf een soort varkensvlees mag kiezen en wat ze dan voor je neus braden. Je krijgt allemaal groenten, kimchi, noodles en ander eten wat je dan allemaal op een slablaadje legt en zo eet je dat op. Alleen de 2e dag kwamen er meer mensen bij die de jongens konden die mee waren dus toen waren we met 16 man. Nou, nooit meer. Echt nooit meer. Iedereen wil wat anders, het werkt echt voor geen meter. We hebben ondanks de grootte van de groep wel een super weekend gehad, lekker uit geweest ook en zondag weer naar de dorm want volgende dag weer school..

Maandagavond ben ik naar een saxofoon performance geweest. Dat had een lerares van de klas aangeboden dus daar ben ik met een paar meiden heen geweest. Was erg leuk om een keer mee te maken. Ik kon me die dagen ook opgeven voor bepaalde programma’s dus ik heb me ingeschreven in een leisure sport programma. Komende maanden ga je dan 3 keer op een zaterdag een leuke sport doen.

Toen dit weekend, wat een feest!! Korea heeft ontzettend veel universiteiten en de bekendste zijn Yonsei University, waar ik nu studeer, en Korea University. Eén keer in het jaar organiseren ze ‘the Yonko games’. Waarbij de scholen 5 verschillende sporten tegen elkaar spelen, baseball, basketbal, ice hockey, rugby en soccer. Zaterdag zijn we heen gegaan, ik kon vrijdag niet want ik moest naar school helaas. Maar wat een feest, het gaat helemaal niet om de spelen eigenlijk. Er zijn denk ik maar weinig mensen die ook werkelijk naar het veld kijken om te zien wat daar gebeurt. Van 10 tot 6 hebben we daar gestaan, ze draaien constant allemaal liedjes die bij de University horen en waar dansjes bij horen. De ene helft rood van Korea, de andere helft blauw van Yonsei. Het was echt bizar om te zien hoe al die mensen helemaal los gaan, echt ontzettend leuk om mee te maken. In de avond zijn we naar huis gegaan met de meute mee. Daar gingen ze in de straat en de kroegen lekker verder met alle dansjes en muziek. Op een gegeven moment maken ze allemaal treintjes, polonaise, waarmee ze door de straten gaan en bij elk restaurant stoppen om te gaan zingen voor gratis voedsel en drank wat ze nog krijgen ook. Echt super om te zien.

Het was een superleuk weekend, alleen een vreemde eindstand wat alle exchange studenten nogal jammer vonden. Yonsei had 2 games gewonnen, Korea had 2 games gewonnen en de laatste, soccer, speelde ze gelijk. En toen, toen was het af. We waren echt een beetje flabbergasted. Er was gewoon geen winnaar, ze stopte en daarna begon iedereen met elkaar te dansen wat dan wel weer erg leuk was. Ik zal proberen een paar foto’s toe te voegen zodat jullie een beetje een idee krijgen!

Ook van het campus zal ik wat toevoegen dan is er een beetje een beeld van waar ik elke dag doorheen loop. Komend weekend is het Chuseok holiday. Thanksgiving voor de Koreanen dus we hebben de maandag en dinsdag daarna ook vrij. Ik ga een weekendje weg met een paar meiden naar Sokcho-si waar een national park is en je in de bergen kunt wandelen. Heb ik erg veel zin in! Weer even weg uit de dorm.

Ik kan nog niet echt zeggen dat ik hier heel erg gewend ben. Het is erg gezellig maar er zijn ook nog steeds best wat momenten waarop het wat minder is. Koreanen zijn echt hondsbrutaal, ze beuken je aan de kant, ze kwatten op de grond, ze dringen voor en het kan ze allemaal geen bal schelen. Ook vind ik het eten niet top, er zijn best wel hele lekkere dingen maar voornamelijk veel rijst en noodles. Zelf koken gaat echt moeilijk wat ik heel jammer vind, ik heb het nog maar 1 keer gedaan en dat was niet eens een echte maaltijd. Daarnaast is het nog steeds gek om met z’n 2en op een kamer te zitten, ook al wen je er op een gegeven moment wel aan. Ik kan m’n eigen plekje hier niet echt vinden omdat ik dat gewoonweg niet heb. Er is altijd iemand anders. Maargoed, ik overleef het wel, komt allemaal goed

Laughing

Voor de rest gaat het prima! De lessen zijn wel moeilijk vind ik maar ik begin er eerlijk gezegd nu pas een beetje in te komen. Over een paar weken hebben we al mid-term exams dus ik ben benieuwd! Er is alweer een maand voorbij dus het gaat evengoed best hard. Nog maar 3 maanden, haha.

Tussendoor is trouwens mijn volgende ticket ook geboekt! 28 January vertrek ik naar Port Elizabeth, Zuid-Afrika t/m 20 Juli om stage te gaan lopen en te reizen! Ik heb er echt onwijs veel zin in. Bijna nog meer dan de tijd hier haha. Ook komt Erin, een goeie vriendin van mij, me opzoeken na mijn stage van 24 Juni t/m 20 Juli om mee te reizen en samen weer terug te vliegen.

Nu stop ik weer anders word het allemaal veels te lang en te saai om te lezen. Nogmaals bedankt voor de reacties, ik kijk alweer uit naar de volgende!!

Annyeong!! xxx

Reacties

Reacties

Vera Muis

Hallo Kim,
Wat ontzettend leuk om je verslag te lezen, alles nieuw en leuk en toch soms ook weer niet, het was echt niet saai hoor. Geniet er maar lekker van. Groetjes van ons.

Je paps

Leuk om te lezen Kim maar een vraag wat is een dorm hahaha. Is dit school in het Koreaans ik hoor het van je
en wat zal je fit thuis komen na al die sporten die je gaat doen haha.

marrie

Hi Kim wat een verhaal. Het is niet snel te land hoor we vinden het wel gezellig als je schrijft. He leest lekker vlug. Je doet het goed door al weer een reis geboekt te hebben terwijl je nog weg bent daar hou ik van. Beetje ondernemen in reizen. Ik merk dat je al behoorlijk thuis raakt daar. Vervelend dat die mensen van die vieze gebruiken hebben als kwatten. Vreselijk. Maar je moet het nog even aanzien. Veel plezier nog en succes met je studie. Dikke kus , en groeten

Maarten

Lekker bezig Kim!
Hou vol tussen die Koreanen, en geniet weer van de komende tijd!

Regina

Duidelijk een serieus studentenleven: uitgaan... :-0

Kan me voorstellen dat je een plekje voor jezelf mist. Enige optie is dan vaak (met een boek) een mooi plekje buiten zoeken. Trek ik dan meestal erg van bij.
Karaoke: toe maar!, goed oefenen kan je ook je kostje bij elkaar zingen..
Zoen X

Anouk

Joehooeee

Klinkt idd als een stelletje vieze gasten!
Gelukkig slaap je daar niet mee op een kamer! Leuk dat je alweer een reisje hebt????

Hier zijn de Thai ook vaak aan het kwatten, heel vies.

Matthijs heeft trouwens gisteren z'n eerste pancake met nutella gehad haha!! Hij vond het lekker

Xxxxx

Gertruud

Hey Kim.
Mooi verhaal weer hoor. Je beleeft wel wat. Blijf dat lekker doen, gezellig om samen met anderen dingen te ondernemen, en veel te zien.
Succes met school, en veel plezier verder.
groetjes van ons

Leonie

Zeg je nou dat je gaat sporten??
Leuk om weer wat te lezen! Beuk die Koreanen harder terug en geniet van deze ervaring!

Oma koomen

hoi Kim even een paar lettertjes van mij ik heb net met je Mam de fotos bekeken ,wat is het daar mooi he dus
dacht ik nu even gaan zitten vandaar di berichtje ,nu lievert veel liefs van Oma en tot de volgende keer doei.

Anton

Mooi verhaal Kim. Je bent wel echt in een andere cultuur terecht gekomen. Maar ook een mooi land aan de foto's te zien. En het is allemaal zo voorbij. Voor je het weet zit je met kerst aan de konijnenbout bij je vader en moeder aan tafel.
Maar helemaal geen plekje voor jezelf , dat lijkt me ook wel zwaar. Schrijf maar veel van dit soort mooie verhalen.

Geniet en succes met de studie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active