kimpronk.reismee.nl

First impression

Annyeonghaseyo! ‘Hallo!’

Ja, dat is m’n eerste woordje Koreaans wat ik nu een beetje uit m’n hoofd weetJ Het is ontzettend moeilijk dus heel veel meer zal er niet komen denk ik. Maar, mijn eerste echte blog vanuit Seoel. Ruim 2 weken geleden vertrok ik alweer van huis. Die weken waren heel gek. Eerst m’n afscheidsfeest, wat erg gezellig was, toen mijn koffer pakken en afscheid nemen. Afscheid nemen is nooit leuk en ik zal er nooit goed in worden dus ik was eigenlijk blij toen ik eindelijk in het vliegtuig zat; eindelijk eventjes niks. Geen vakken, housing, documenten wat ik nog moest regelen, alles was klaar.

Toen kwam ik bij Pap aan, waar Manon en Maarten ook aankwamen die dag dus we zijn met z’n allen naar huis gegaan. Dat was een hele leuke en toch wel bijzondere week. Dat weekend hebben we vooral Jakarta bekeken en zijn we lekker uit eten geweest in een hele hoge toren met heel mooi uitzicht. Omdat Pap moest werken heb ik met Manon en Maarten een tour gedaan van 3 dagen. We moesten hier erg lang voor in de auto zitten maar het was super mooi. De 1e dag zijn we naar een waterval geweest en hebben we geslapen in een bamboehutje. De 2e dag zijn we naar een vulkaan geweest, waar we gewoon konden rondlopen terwijl overal die heerlijke zwavelgeur hing. De 3e dag zijn we een heel eind naar de Jungle gereden waar we Gibbons zouden gaan bekijken maar die hebben we uiteindelijk niet gezien helaas. Daarna zijn Manon en Maarten verder gegaan en ben ik teruggegaan naar Vaders in Jakarta. Daar hebben we nog wat leuke dingen gedaan, lekker bij het zwembad gezeten en zijn we lekker uit eten geweest.J

En toen was het tijd om weer afscheid te nemen, voor de laatste keer voorlopig. Ik vloog van Jakarta naar Kuala Lumpur en van Kuala Lumpur naar Seoel. Daar aangekomen heb ik op Merel gewacht, Merel zit ook op Inholland en gaat ook studeren in Seoel. Samen zijn we met de bus naar het campus gegaan waar we onze kamer toegewezen kregen. We zitten samen op een kamer wat erg leuk is, onze verdieping is namelijk nog niet erg gezellig. Het is echt een piepklein kamertje, je hebt een bed, een bureau, een stoel en een kast en allemaal vakjes om je bed heen om spullen in te stoppen. Met z’n tweeën op iets minder dan 14 vierkante meter. We zitten op een verdieping met 29 kamers waar elk 2 personen in zitten. 10 wc’s en 8 douches hebben we tot onze beschikking en een gasfornuis met wel 1 pitje erop. Ik denk dat het de bedoeling is dat we altijd en eeuwig maar uit eten gaan. Daarmee zal ik iedereen meteen even uit z’n dromen helpen want nee, het is niet een supergoedkoop land. Indonesië was goedkoop, maar hier ben ik nog geen maaltijd tegen gekomen voor 1 euro. We betalen met Wong, 1 euro is ongeveer 1400 Wong. Een traditionele maaltijd kost ongeveer 5500 Wong, als je wat anders neemt word het al een stuk duurder. Voor de rest is het qua spullen misschien iets goedkoper, je kunt hier afdingen in sommige winkels dus dat scheelt. Kleren zijn dezelfde prijs ongeveer maar je moet een beetje weten waar je heen moet.

Dan de 1e dag, de introductie. Dit was vooral een heel lang verhaal met alles wat je niet mag doen hier op het campus en op school. Er werd ontzettend veel verteld dus op een gegeven moment zijn we het kwijt geraakt, gelukkig kregen we een boekjeJ

Na de introductie dacht ik eigenlijk dat er meer zou komen maar dit was de enigste dag. Samen met Merel had ik me ingeschreven voor een tour die we gister hebben gedaan en dat was erg gezellig, daar hebben we veel andere mensen ontmoet. We zijn naar het War memorial museum geweest, het trick eye museum en de Namsan Seoel toren. Voor de rest viel het een beetje tegen. Iedereen werd losgelaten en als je nog niet zoveel mensen kon dan had je eigenlijk gewoon pech. Dinsdag beginnen de lessen pas dus dan kom je eindelijk te weten bij wie je in de klas zit.

Merel en ik hebben afgelopen dagen voor de rest een beetje door de stad gelopen en dingen bekeken. We zijn de metro een beetje aan het uitproberen wat best lastig is maar als je het eenmaal snapt is het erg handig. Als je op de metro staat te wachten en er wordt een metro aangekondigd hoor je allemaal trompetten. Heel leuk, is weer is wat anders dan ons saaie deuntje thuisJ We hebben toen het Changgyeongung palace en het Gyeongbokgung palace bezocht waar we het wisselen van de wacht zagen, dat was erg leuk!


Verder moet ik nog wel een beetje wennen aan de trappen en heuvels hier. Je hebt hele lange roltrappen maar de helft van de tijd zijn ze er helemaal niet waardoor je dus gewoon het hele end naar boven moet lopen. Ook op het campus zijn een hoop heuvels wat me na een paar weken vast wat beter afgaat.

Dat was het voor nu zo’n beetje, ik heb wat foto’s toegevoegd zodat jullie een beetje een indruk krijgen. Ik voel me hier op het moment nog niet echt thuis doordat we nog weinig mensen kennen dus ik heb er zin in als school begint want dan komt dat vast allemaal gauw. Nu zijn we onze tijd een beetje aan het volstoppen zodat we ons niet vervelen. We kunnen ons ook bij een aantal dingen laten inschrijven via school en dat ga ik ook zeker doen!

Ik wil jullie heel erg bedanken voor alle reacties op m’n vorige blog. Ik vind het echt ontzettend leuk om te lezen! Tot de volgende keer!

xxxx

O, voor degene die dat leuk vinden zal ik hieronder even m´n postadres toevoegen:)

Kim Pronk, Room 413
International House
50 Yonsei-ro, Seodaemun-gu
Seoul 120-749, Korea

Reacties

Reacties

mam

Hee lieve Kim
Mooi verhaal hoor leuk om te lezen. Hoop dat je allemaal leuke mensen heb in je klas, overal vandaan. We gaan het zien, eerst nog een weekend overbruggen. Gaat vast lukken!
Hou je goed en maak er weer wat moois van! Dikke zoen XX

Regina

Leuk om te lezen Kim!
Kan me voorstellen dat je er zin in hebt om van start te gaan met school.
Kamer ziet er goed uit, had na je beschrijving heel iets anders verwacht, grappig is dat. Word wel in de rij voor de douche en om de dag eten ;-)
Dikke zoen X

Barbara

Heeeej Kim,

Je gaat je er vast wel thuis voelen! Lijkt me wel heel bijzonder om zo ver weg in de schoolbanken te gaan zitten.
Jullie gaan vast een heleboel éénpansmaaltijden eten! ;-) Denk dat je wel heimwee gaat krijgen naar een echte Hollandse maaltijd.....

Heel plezier daar! Ben benieuwd naar wat je allemaal gaat meemaken!

Yvonne

Een goed begin van je reis, Kim, als ik het zo allemaal lees! Ik vind het ontzettend knap van je hoor, dit allemaal ondernemen! Heel veel plezier en succes!

Marian & Jack

Ha Kim. Wat een verhaal al weer. In twee weken tijd heb je al weer veel gedaan en gezien. Mooi om je verhaal te lezen. Succes de komende week!

Groet!

Gertruud

Kim, wat al weer een mooi verhaal.
In korte tijd al veel gezien en gedaan.
En mooie foto's hoor.
Veel plezier en succes met school.
groeten van Gertruud

Marrie

Hi Kimmetje zal Gerard wel zeggen. Blij dat je weer schrijft. Het leest lekker dus helemaal top. Heel veel geluk in je nieuwe omgeving en het wordt vast gezellig. Lekker nieuwsgierig zijn en veel mensen ontmoeten., Veel plezier. Groeten Gerard en Marrie

Joke en Dirk rood

Ja je heb een vlotte pen Kim
Leuk om je verslag te lezen en leuke foto's . Petje af dat je dit allemaal zo betakt
Veel succes op je school we blijven je volgen
Joke en Dirk

Ria

Leuk om het verslag van je reis te lezen. Best wel spannend allemaal, die belevenissen. Veel plezier en succes,! Groeten van Koos en Ria

Oma koomen

he lievert leuk om wat van je te horen ,en je heb al heel wat gezien ,mooie fotos hoor bedankt en geniet van alles en je school ,veel liefs van Oma en tot de volgende keer doei.

Marion

Hoi Kim, we hoorden vanmiddag via je moeder van je blog. Gelijk dus even gezocht en je verhaal gelezen. Leuk hoor, weer een heel ander leven dan hier. We wensen je een mooie tijd daar! Groeten van Marcel en Marion

Pauline

Hoop dat je je gauw thuis voelt en mooie tijd tegemoet gaat.

Anton

Hallo Kim,

Eindelijk ook je verhaal gelezen.
Ik hoop dat je jezelf nu wel een beetje thuis voelt.
Het is wel heel wart anders dan Australië vanzelf.
Maar wel spannend en een hele belevenis. Geniet er zoveel mogelijk van. Als je straks weer teruggaat was het heel kort. Groet Anton

Gerard

Hi , Kimmetje , ik weet zeker dat je je snel thuis zal voelen en dat het genieten dan gaat beginnen
Het zal zeker ook hard werken zijn , maar dat geeft niet , als er maar genoeg momenten zijn om te relaxen en het land en de mensen te leren kennen

Geniet ervan

Gerard

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active