kimpronk.reismee.nl

Aftellen!

Annyeong yeoleobun!

Nee, zoals te zien is kun je hier totaal niet uithalen dat dit; Hoi allemaal! betekend. Dat gaat nog lastig worden straks, want ja het is bijna zover. Ik ben echt aan het aftellen nu want als alles goed gaat vertrek ik 14 augustus. Nog maar 12 daagjes in het fijne vertrouwde Nederland dus. Het is allemaal nog een beetje onwerkelijk, net als de vorige keer en de tijd vliegt voorbij.

Toen ik me inschreef voor het land Zuid-Korea had ik geen idee dat ik ook werkelijk gekozen zou worden. Je doet gewoon weer wat geks, iets wat je leuk lijkt en wat anders is dan anders. Maar, dan word je gekozen en word het hele project in werking gezet. Nominaties, toelatingen, inschrijvingen voor housing, vakken en andere dingen, je bent er bewust en onbewust constant mee bezig. Gelukkig duurt het allemaal nog een half jaar, zat tijd om overal over na te denken. Of niet, dat half jaar is in mum van tijd amper 2 weken geworden..

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet onwijs veel zin in heb. Het is nog erg spannend allemaal, ook omdat je niet precies weet waar je terecht kom. Ik moet er eerst maar ‘ns zitten denk ik, dan is het met het regelen allemaal klaar en kun je je richten op dat waar je voor gekomen bent.

In Zuid-Korea zal ik op de Yonsei University gaan studeren, een van de beste universiteiten van Zuid-Korea. Naast de school staan een aantal internationale campussen waar ik een plekje heb bemachtigt, een meisje van school gaat er ook heen dus we hopen dat we bij elkaar op de kamer komen te zitten! Heb je in ieder geval geen smakkend snurkende chinees naast je liggen. Alleen op een kamer was helaas geen optie.

Voor nu ben ik vooral aan het voorbereiden! De laatste dingen nog kopen en vooral veel leuke dingen doenJ Ook ben ik al wat aan het voorbereiden voor mijn volgende avontuur in Afrika want ja, dit word een heel mooi, druk, vol en leerzaam jaar wat vast heel snel voorbij zal gaan.

De planning is om eerst naar vaders in Indonesië te gaan voor een weekje, daar vlieg ik 14 augustus als het goed is heen. 23 augustus heb ik een vlucht naar Seoul waar ik 4 maanden blijf. Waarschijnlijk ben ik dan met kerst weer thuis. Daarna ga ik naar Zuid-Afrika, waar ik een hele leuk stage (hopelijk) heb gevonden in Port Elizabeth! Daar zal ik verblijven van eind januari tot en met eind juni, met eventueel een reisje erachteraanJ Ik heb daar echt ontzettend veel zin in!

Ik ben heel benieuwd wat komend jaar brengen gaat. Ik heb besloten mijn oude blog te houden, dat is lekker makkelijk voor iedereen. Ik vond het in Australië heel leuk om alle reacties te lezen, te zien wie je verhalen bij hielden en lazen dus ik hoop dat jullie dat weer willen doen!

Mijn volgende verhaal zal uit Zuid-Korea komen, misschien dat ik een aantal nog zie en anders tot mails! Ik hou jullie op de hoogte.

Tot snel!! xx

Reacties

Reacties

Anja Loos

Hey Kim,

Dan eerst nog lekker genieten van het thuis zijn.
Voor je moeder ook fijn dat jij er (nog)bent.

Veel plezier bij de barbecue vanavond en
groetjes aan Magda en Anouk.

xxx Van mij en mijn mannen.

Barbara Beerling

Hej Kim,

Sjonge wat een avontuur toch weer. Hoe gaaf zeg, maar ik kan me ook voorstellen dat het gemengde gevoelens naar boven haalt. Go with the flow denk ik inderdaad. Ik ben weer erg benieuw naar je verhalen! Alvast een hele goede reis en geniet!

Je Vadertje

He Kim leuk en laten we hopen dat het goed gaat 14 AUG maar ik heb er alle vertrouwen in. groetjes

manon

Hej kimmie!

In Australië is het uiteindelijk toch ook helemaal goed gekomen? Gaat nu ook wel gebeuren hoor! Ik heb zin in nog even een reisje maken in indonesie samen!

Het komt allemaal wel goed!
Manon

Marrie

Hi Kim het klinkt allemaal erg spannend maar wel heel mooi vooruitzicht. Leuk eerst naar je Pap. maar..... eerst nog afscheid nemen. We komen dat doen hoor 9 Aug. Tot dan. Groetjes.

Regina

He Kim,

Respect! Wat een onderneming, leuk!
Zo lang je in het nederlands blijft schrijven zal ik je volgen.
Van deze aanhef is weinig chocola te maken :-0
Inderdaad spannend, maar je red je vast wel weer.

Succes en groetjes X

Tineke Grave

Hallo Kim.
Wat een avontuur. Wij wensen je veel plezier.

Anneke en Jaap vlam

Heel veel succes met je voorbereidingen en een goede reis en de groetjes aan je vader in indonesie gr Jaap en Anneke vlam

Marian en Jack

Ha Kim,

Met jou worden ook wij nieuwsgierig naar wat je nu allemaal weer mee gaat meemaken. Je plannen zien er in ieder geval geweldig en uitdagend uit. Maar eerst gewoon even naar je vader. Doe hem de groeten en succes nog met je voorbereidingen!!

Jack en Marian

we blijven natuurlijk heel graag op de hoogte van je wel en wee daar straks. Maar we zien elkaar eerst komende zondag.
groetjes van ons allen.

Dirk en Joke

Hoi Kim:
Wat een mooi en spannend vooruitzicht.
We blijven je graag volgen met je verhalen.
Veel plezier zondag en daarna met Manon en Maarten naar je pa, doe hem de groeten.
Veel succes in zuid Korea met je studie.
Groetjes van Dirk en Joke

Tanja Muis

Hoi Kim,

Dat wordt zeker een spannend jaar. Ik wens je heel veel plezier en ik hoop dat je er van gaat genieten! Wederom zal ik weer met veel plezier je verhalen lezen!

Liefs Tanja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active